کارمند دانا سازمان توانا (۲۷) رازنشاط

 

صداقت

صداقت هرکارمندی را با توجه به وعده هايی که به ارباب رجوع می دهد می توان شناخت .

نقل از کتاب کارمند دانا و سازمان توانا تاليف دکتر غلام حسين عدالتی چاپ اول سال 85

 

به جای مشتری

روزی مدير سازمانی از کارکنان خود خواست که يک دقيقه خودرا به جای ارباب رجوع تصورکنند ، قدری سکوت حاکم شد و بعد از يک دقيقه اتفاق جالبی افتاد ، کارکنان  دقيقا احساس يک ارباب رجوع را پيداکرده بودند ، بعد از چند روزی ، چيد مان ميز ها ، طرز برخورد با مشتريان و در نهايت شيوه ی عملکرد کارکنان عوض شد .

نقل از کتاب کارمند دانا و سازمان توانا تاليف دکتر غلام حسين عدالتی چاپ اول سال 85

 

ارزش کارمند

ارزش يک کارمند را موقعيت و پست سازمانی او مشخص نمی کند ، بلکه ارزش هرکارمندی وابسته به ميزان رضايتی است که درمشتری ايجاد می کند چون رضايت خالق نيز با رضايت مخلوق به دست می آيد .

نقل از کتاب کارمند دانا و سازمان توانا تاليف دکتر غلام حسين عدالتی چاپ اول سال 85

 

دوساعت

فرق است بين کارمندی که ارباب رجوع را دوساعت در سازمان سرگردان می کند ، با کارمندی که با يک راهنمايی کوچک کار دوساعت ارباب رجوع را به ده دقيقه تقليل می دهد.

نقل از کتاب کارمند دانا و سازمان توانا تاليف دکتر غلام حسين عدالتی چاپ اول سال 85

 

حقوق

بدی استخدام مادام العمر اين است که گاهی انسان فکر می کند اين حقوق خواهد آمد ، چه با کارکردن چه بدون کارکردن .

نقل از کتاب کارمند دانا و سازمان توانا تاليف دکتر غلام حسين عدالتی چاپ اول سال 85

 

راز نشاط

پرسيدم : چگونه است که با وجود بيست سال سابقه کار هنوز نشاط اوليه ی کاررا در خودت حفظ کرده ای ؟ لبخندی زد و گفت : هر روز چيز تازه ای را ياد گرفتم ، در محيط کاراجازه  گلايه و ناله از زندگی را به خود ندادم ، خنده را روی لبانم نگه داشتم و ارباب رجوع را مهمانی دانستم که حبيب خداست و در حل مشکلات او کوشا بودم .

نقل از کتاب کارمند دانا و سازمان توانا تاليف دکتر غلام حسين عدالتی چاپ اول سال 85

 

           ادامه                                                                                                         برگشت به صفحه اصلی

 

 

 

 

/ 10 نظر / 5 بازدید
زهرا

سلام/کارمندان اداره ما وقتی با ارزش هستند که شب بخوابند وصبح جلسه بگذارند وطرح بدهند حالا مهم تر اينکه بايد طراح شون اجرا بشه ديگه به عواقبش کاری ندارند/فقط امتياز بگيرند وخودی نشان بدهند ارزشمند هستند/باورتون نميشه ممی خواست ريس سازمان به بازدی .........بياد چنان به خودشون افتادند که نگو ونبين آنهم ظاهر سازی می کردند تا به بطن کار توجهيی داشته باشند/موفق باشيد

يکا

سلام سلام دوست عزيز مثل هميشه نکات عالی و بينظيری رو گفتی و اشاره کردی عالی بود ممنونم خبرم کردی تا دوباره انشااله

دريا

با سلام به علی روحی م ممنونم..... لبخندی زد و گفت : هر روز چيز تازه ای را ياد گرفتم ، در محيط کاراجازه گلايه و ناله از زندگی را به خود ندادم ، خنده را روی لبانم نگه داشتم و ارباب رجوع را مهمانی دانستم که حبيب خداست و در حل مشکلات او کوشا بودم . ............................... موفق باشی

خـــــــــــاله ســـــــــارا

سلام ...گفته بوديد که انتقاد کنم يا نظر منتقدانه داشته باشم اما وقتی من از خوندن تمام نکات لذت می برم چطور می تونم انتقاد کنم ؟؟؟؟!

ابراهيم

سلام به دوست خوبم امیدوارم حالت خوب باشه خوشحال میشم مطلب جدیدمو بخونی البته اگه وقت کردید یا علی

آتش روح

سلام به دوست خوبم در وب لاگ. از نظرت در وب لاگ ممنونم .با یه داستان واقعی و متحول کننده چطوری؟؟؟ پس یه سر بیا اونورا..به امید دیدارت...

فارغ بال

به خاطر او.... زيبا می نويسی . يک کارمند کارآمد اگر کارش را با نام خدا و به خاطر او شروع کند نور الا نور می شود.

جواد

سلام و خسته نباشيد به حضوره شما دوست عزيز اين بار (به سردی لبخند غروب )آپ شد ولی با خبری خوب !

javad

salam dosteazezv khobam kheilizeba bodvdelneshin bedone tarofarz mikonam avalan be khateredashtan veblagezeba v matlabe jadedeton omedvaram hamisheenchenin zeba benegared mmnonam azenke mno khabar kardedta darveblageton hozordashte basham mmnonam

گل ابی

سلام اقای روحی. مطالب بسیار زیبایی از کتاب سفر به کعبه جانان نوشته بودید. منتظر مطالب بعدی از این کتاب هستیم.